15 апреля 2008 года - лекция протоиерея Максима Козлова
 

15 апреля 2008 года (вторник), в 18:30 в Митрополичьих палатах Московского Подворья Свято-Троице-Сергиевой Лавры состоялась лекция:

ОТНОШЕНИЕ ПРАВОСЛАВНОЙ ЦЕРКВИ
К ИНОСЛАВИЮ И НЕХРИСТИАНСКИМ РЕЛИГИЯМ

Лектор: протоиерей Максим Козлов, настоятель храма св. мц. Татианы при МГУ им. М.В. Ломоносова. Адрес: Москва, метро «Цветной бульвар», 2-й Троицкий переулок, дом 6А, строение 9. (>>> на карте <<<)

 
Выставка-ярмарка в г.Лида 9-17 февраля 2008 г

В городе Лида (Баларусь) по благословению Высокопреосвященного Гурия, архиепископа Новогрудского и Лидского, с 9 по 17 февраля 2007 года проводилась духовно-просветительская международная выставка-ярмарка «Беларусь Православная», подготовленная выставочным обществом «Экспосервис» и Новогрудской епархией Белорусской Православной Церкви.

Основные задачи выставки: возрождение православной культуры на Беларуси, духовно-нравственное просвещение и воспитание, помощь в восстановлении православных храмов и монастырей, возрождение традиционных церковных ремесел, расширение культурных и общественных связей Белорусской Православной Церкви.

Участниками выставки были монастыри, православные приходы, издательства, мастерские из разных уголков Беларуси, России, Украины. На своих стендах они представили материалы, рассказывающие об истории и современной жизни храмов и святых обителей.

Гостям ярмарки также был предложен большой выбор икон, предметов церковного обихода и храмового убранства, литературы, аудио-визуальной продукции для взрослых и детей, сувениров, изделий народных мастеров.

В выставке-ярмарке принимало участие Московское подворье Троице-Сергиевой Лавры

   
 
Банковские реквизиты Подворья
Официальное название Религиозная организация "Московское Троицкое Подворье Свято-Троицкой Сергиевой Лавры Русской Православной Церкви (Московский Патриархат)"
ИНН 7702081927
КПП 770201001
РС 40703810238090100885 ПАО Сбербанк России г. Москва
БИК 044525225
КС 30101810400000000225
ОКОНХ 98700
ОКПО 17864992
ЕГРЮЛ 1037739293162
Юридический адрес 129090, г. Москва, 2-й Троицкий переулок, дом 8/10
Настоятель архимандрит Стефан
Главный бухгалтер Петрищева Л.В.
Телефон/факс +7 (495) 684-31-64
E-mail Этот адрес e-mail защищен от спам-ботов. Чтобы увидеть его, у Вас должен быть включен Java-Script
 
''Прощай, масленица!''

9 марта 2008 года, в прощеное воскресение, Воскресная школа порадовала прихожан Подворья концертом «Прощай, масленица!» Это традиционный ежегодный концерт, устраиваемый воспитанниками школы перед началом Великого Поста.  Младшие показали веселую постановку про доброго Буратино, старшие – пели песни, исполняли музыкальные произведения на флейте, гуслях, пианино, также приняли участие детско-юношеский хор и хор мальчиков. Фотографии представления можно посмотреть в фото-галерее.

Также предлагаем Вашему вниманию отзывы о празднике зрителей и участников:

Продолжение Продолжение материала...
 
Молебен перед чтением Псалтири
 

В прощеное воскресенье, 9 марта 2008 года, в храме состоялся молебен перед началом чтения Псалтири Великим постом нашими прихожанами по двадцаткам

Молебен совершил настоятель Подворья игумен Дионисий

 
 
Отзывы о выступлении хора

Отзыв доктора искусствоведения Марины Рахмановой о выступлении мужского хора Московского Подворья Свято-Троицкой Сергиевой Лавры в Большом зале Московской государственной консерватории 27 февраля 2008 года

Фразы вроде «этот концет стал выдающимся событием в культурной жизни Москвы», конечно, звучат банально. Но концерт хора московского Подворья Свято-Троицкой Сергиевой Лавры действительно стал большим событием. Относительно себя могу утверждать, что это был лучший хоровый концерт, какой доводилось слышать за последние годы...

О своем впечатлении от концерта делится заслуженнй работник культуры Бибин Ю. В.

Это был полный аншлаг и теплый прием слушателей большого зала...

Продолжение Продолжение материала...
 
23 марта 2008 года лекция `УЧЕНИЕ ОБ ОТНОШЕНИИ ВЕРЫ И РАЗУМА`

 

Православный лекторий для взрослых при Московском Подворье Свято-Троицкой Сергиевой Лавры

В воскресенье, 23 марта 2008 года, в 12:30 в помещении Митрополичьих палат состоялась лекция:

«УЧЕНИЕ ОБ ОТНОШЕНИИ ВЕРЫ И РАЗУМА»

Лектор: Виктор Петрович Лега, кандидат исторических наук, доцент ПСТГУ, зав. кафедрой философии и основного богословия.

Приглашаются все желающие. Вход свободный. Адрес: Москва, метро «Цветной бульвар», 2-ой Троицкий переулок, дом 6, строение 9.

 
Дионисий Суздальский и его время. А.А.Булычев

А.А. Булычев

 ДИОНИСИЙ СУЗДАЛЬСКИЙ и его время

Часть первая

Вторая половина XIV столетия - пора невиданного подъема религиозного и национального самосознания славянского населения Северо-Восточной Руси. Поэтому неудивительно, что среди православных иерархов тех лет встречается немало по-настоящему талантливых пастырей, чья деятельность на духовном и политическом поприщах оставила заметный доныне след в отечественной истории и культуре. К числу именно таких архиереев, несомненно, принадлежал первый архиепископ Суздальский, Нижегородский и Городецкий Дионисий.

"Собеседник" Сергия Радонежского, он вместе со своими учениками основал несколько иноческих обителей-киновий, заслужив от потомков славу "начальника" общежития в монастырях Владимиро-Суздальской земли. Еще в годы настоятельства в нижегородской Вознесенской Печерской обители Дионисий стяжал известность не только среди широких масс верующего народа, но и в семье правителей Нижегородско-Суздальского великого княжества. В 1374 г. киевский митрополит Алексий возвел его на кафедру епископов Суздальских, передав в юрисдикцию новопоставленному владыке из первосвятительского диоцеза Нижний Новгород и Городец. Меньше чем через пять лет, в 1378-1379 гг., Дионисий вступил в открытое противоборство с московским великим князем Дмитрием Ивановичем, замышлявшим устроить митрополичью интронизацию собственного духовника Михаила-Митяя без обязательной в подобной ситуации санкции вселенского патриарха. Напуганный призраком автокефалии Русской митрополии глава Константинопольского Патриархата Нил Керамей преобразовал епархию Дионисия Суздальского в архиепископию, даровав тому фактическую независимость от власти митрополита "Великой России" Пимена. В самом начале 80-х гг. XIV в. он возвратился в Нижний Новгород в сане архиепископа и патриаршего экзарха; после примирения с Дмитрием Донским ему пришлось проявить себя искусным миссионером в Пскове, многие жители которого тайно или явно сочувствовали учению еретиков-стригольников. Наконец, зимой 1384 г. патриарх Нил хиротонисал Дионисия в "митрополиты на Русь", однако вступить в управление одной из обширнейших в Восточной Европе христианских епархий тому так и не довелось. В Киеве, куда Дионисий Суздальский прибыл в качестве легитимного главы Русской Церкви, его по распоряжению местного князя Владимира Ольгердовича арестовали и заточили в Успенской Печерской обители. Там лишенный свободы архипастырь скончался осенью следующего 1385 г., а его останки тогда же погребли на монастырском кладбище в пещерах.

Продолжение Продолжение материала...
 
Князья и святые Великого княжества Нижегородского. Святитель Дионисий.

В.В. Цверов. Князья и святые Великого княжества Нижегородского

Святитель Дионисий

Из истории духовной жизни Нижегородского края нам хорошо известны такие деятели как патриарх Никон, неистовый Аввакум, преподобный Серафим Саровский. О них написано много, а вот о нижегородце, первым причисленном к лику святых, мало кто знает. А это был человек, оставивший значительный след в духовной истории Руси. Имя его Дионисий.

В начале XIV века в Нижний Новгород из далекого Киева пришел молодой иеромонах (монах-священник). Своими руками пришелец выкопал себе пещеру в высоком берегу Волги и поселился в ней. Здесь, в пещере, поставил он принесенную с собой икону Печерской Божьей Матери. Звали его Дионисием, а в миру Давидом.

Иноческий искус Дионисий прошел в Киевском Печерском монастыре. Находясь в нем, молодой монах много читал. Особенно близок ему был труд летописца Нестора о житии Преподобного Феодосия Печерского.

Став иереем, Дионисий решает идти по стопам преподобного и организовать свой монастырь. В поисках монашеского подвига иеромонах направился на север. В это время вся Русь устремилась на север, в глухие леса, даже митрополит переехал из Киева во Владимир. Место для будущего монастыря Дионисий выбрал недалеко от города, так же, как в свое время это сделал Феодосий. Он не изолировал монастырь от общества, а ставил его в тесной связи с миром, как бы предназначая для общественного служения.

Недолго прожил Дионисий в уединении. К нему стали стекаться жаждущие духовной жизни. Со временем молодой отшельник образовал на этом месте монастырь Вознесения и стал его игуменом. Бытовую и духовную жизнь иноков Дионисий устроил по образцу знаменитого Киевского Печерского монастыря. Поэтому монастырь Вознесения со временем стали называть Нижегородским Печерским.

Продолжение Продолжение материала...
 
Икона Суздальских святых
Икона Суздальский святых

СВЯТИТЕЛИ ИОАНН, ФЕОДОР, ДИОНИСИЙ И СИМОН И ПРЕПОДОБНЫЕ ЕВФИМИЙ И ЕВФРОСИНИЯ СУЗДАЛЬСКИЕ

Середина XIX века Дерева, темпера; 26 х 57 Инв. № В-6300/123 Происходит из Рождественского собора в Суздале Поступила в музей в 1920-е годы Реставрирована в 1992 году в музее О.Ю.Демидовой

В центре иконы представлены епископы Феодор и Иоанн в белых клобуках ("Св(ятой) еписк(оп) Феодоръ Суж(дальский)", "С(вятой) еписк(оп) Иоаннъ Сужда(льский)"). Слева и справа от них изображены архиепископ Дионисий и епископ Симон в митрах ("С(вятой) архие(пископ) Дионисий Сужд(альский)", "С(вя)той епископ Симонъ Сужд(альский)", по краям доски - преподобные Евфимий и Евфросиния ("Пр(е)п(одобный) Евфимий Сужда(льский)", "Пр(е)п(одобная) Евфросинии Сужд(альская)"). Епископы изображены с Евангелиями в руках (Иоанн держит посох), архиепископ Дионисий - с напрестольным крестом. Преподобный Евфимий держит развернутый свиток (надпись: "Не скорб // ите убо // братия // моя оби // тель моя"), а Евфросиния - четки.

В публикуемом произведении традиционное изображение наиболее почитаемых суздальских святых - Иоанна, Феодора, Евфимия и Евфросинии (см. о них кат. №№ 90, 98, 113) - дополнено редкими образами святителей Симона и Дионисия. Святитель Симон, первый епископ Владимирский и Суздальский, постриженник Киево-Печерского монастыря, затем игумен Рождественского монастыря во Владимире и духовник Всеволода Большое гнездо (ПСРЛ. Т. 1. Стб. 424), в 1214 году, при князе Юрии (Георгии) Всеволодовиче, был возведен на владимирскую кафедру (ПСРЛ. Т. 1. Стб. 438). После того, как в борьбе за владимирский стол Юрий был побежден своим старшим братом Константином и удалился в Суздаль, Симон последовал за князем и вернулся во Владимир, когда Юрий вновь утвердился на владимирском столе (Голубинский, 1903. С. 212-213; Ольшевская, 1987. С. 392). Святитель, вместе с печерским монахом Поликарпом, был одним из составителей Киево-Печерского патерика, в котором содержатся сведения о строительстве Симоном собора в Суздале и об украшении собора во Владимире: "И кто не весть мене, грешнаго епископа Симона, и сея сборныя церкве, красоты Володимерское, и другыа, Суждалскыа церкве, юже сам создах?! Колко же имеета городов и сел, и десятину сбирают по всей земли той,- и тем всем владеет наша худость" (Древнерусские патерики, 1999. С. 22). Святитель Симон, "блаженыи и милостивыи оучителныи епископ" скончался в 1226 году, приняв перед смертью схиму, и был погребен во владимирском Успенском соборе (ПСРЛ. Т. 1. Стб. 448). Согласно киевскому преданию, мощи святителя Симона находятся в пещерах Киево-Печерской лавры, однако эти сведения, по-видимому, недостоверны (Ольшевская, 1987. С. 393-394). Летописное сообщение о погребении Симона во Владимире подтверждается текстами надгробных листов Успенского собора XVII века (Путь к граду Китежу, 2003. С. 82). Тем не менее в Суздале XVIII-XIX столетий считали, что святой епископ Симон, "списатель" патерика, похоронен именно в Киеве (Анания Федоров, 1855. С. 22).

Продолжение Продолжение материала...
 
Икона с клеймами
Икона с житием святителя Дионисия.
Каждый фрагмент жития (боковое клеймо) можно посмотреть в увеличеном виде, щёлкнув на нём.
СВЯТИТЕЛЬ ДИОНИСИЙ,
архиепископ Суздальский

Поставление святителя Дионисия во архиепископа в Константинополе Татарский воевода Сарай-ака пускает стрелу во святителя Хиротония святителя Дионисия во епископа, святителем Алексием в Москве Собеседование святителя Дионисия с преподобным Сергием Радонежским Святитель Дионисий благословляет 12 иноков проповедати во вся концы Постриг княгини Василисы в Нижегородском Зачатьевском монастыре Постриг преподобного Макария Желтоводского Собор епископов во граде Москве Примирение святителя Дионисия с великим князем Димитрием Донским Поставление святителя Дионисия в митрополита в Константинополе Заточение святителя Дионисия в Киеве Погребение святителя Дионисия в Антониевой пещере в Киево-Печерской Лавре Обретение ковчега со Страстьми Христовыми в  Нижнем Новгороде Святитель Дионисий благословляет Михаила Философа образом Пречистыя Богородицы Обличение ереси стригольников во Пскове Постриг Давида с именем Дионисий Инок Дионисий основал монастырь близ Нижнего Новгорода Постриг преподобного Евфимия Суздальского
 
Акафист святителю Дионисию, архиепископу Суздальскому
СВЯТИТЕЛЬ ДИОНИСИЙ,
архиепископ Суздальский

КОНДАК 1

Возбранный чудотворче и предивный иерарше, великий угодниче Христов, святителю отче Дионисие, граду и стране нашей источаяй щедроты и милости, восхваляем тя с любовию, чада твоя, ты же, яко имея дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободи, да зовем ти: Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

ИКОС 1

Ангелов Творец и всея твари Создатель яви тя Церкви Своей святителя и учителя и заступника Руси Святой, имущего к Нему дерзновение молитися об избавлении нас от всяких зол, бед и скорбей. Мы же вернии научишася пети тебе сице:
Радуйся, сыновней любовью ко Господу сердце исполнивый;
Радуйся, совершенну любовь ко Христу показавый.
Радуйся, талант от Бога ти данный в земле не сокрывый;
Радуйся, на спасение душ людских его источивый.
Радуйся, на небесех духовными очима выну Господа созерцавый;
Радуйся, крест на рамена взявый и Христу последовавый.
Радуйся, мзду на небесех от Бога восприявый;
Радуйся, молитвы и пения к тебе взывающих не презревый.
Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российстей пресветлое украшение.

КОНДАК 2

Видяще, яко дана тебе бысть от Господа, преподобне отче наш Дионисие, благодать подавати и скорое вспоможение, и утешение всем, с верою к тебе приходящим, имамы бо таковаго милостиваго и скораго помощника, прославляем всесильнаго Бога поя Ему: Аллилуия!

ИКОС 2

Разум богомудрый стяжав, и усмотрев суету мира сего, преподобне отче Дионисие, помышляя о небесном, и жития постнического ища, потщался еси тесным и прискорбным путем течение жизни сея совершити, мы же любовию побеждаеми, вопием тебе сице:
Радуйся, винограда Христова неувядаемая розго;
Радуйся, цветов смирения прекрасное село.
Радуйся, монашествующих предивное похвало;
Радуйся, постников путеводительная звездо.
Радуйся, иноков пресветлая красото;
Радуйся, веры благочестивыя правило.
Радуйся, святителей преславная высото.
Радуйся, елея премудрости неугасимая лампадо;
Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

КОНДАК 3

Смирением и постом, и непрестанною молитвою на страсти плотския крепко ополчився, святителю Дионисие, плоть твою духови поработил еси, и сего ради ныне предстоиши с лики Ангел Престолу Пресвятыя Троицы, выну поя: Аллилуия!

ИКОС 3

В пустыни, в нюже вселился еси, преподобне отче Дионисие, обитель устроися Божиим произволением, в нейже в преподобии и правде денно и нощно Богу работал еси. Мы же, прославляюще Господа Бога, вопием ти:
Радуйся, на брегах Волги обитель чудную основавый;
Радуйся, множество иноков в ней собравый.
Радуйся, преподобных Евфимия и Макария духовно возрастивый;
Радуйся, образ монашескаго жития им показавый.
Радуйся, дванадесять иноков на проповедь Евангелия пославый;
Радуйся, во страны и грады верхние их направивый.
Радуйся, княгиню Василису во ангельский образ посвятивый;
Радуйся, уставу иноческаго общежития ея наставивый.
Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

КОНДАК 4

Боготечная звезда всея страны явился еси, преподобне отче Дионисие, всем быв образ словом, житием, любовию, тихостию, кротостию и смирением, темже и мы, видяще добродетели твоя, воспеваем Богу. Аллилуия!

ИКОС 4

Возсия в тебе обильно благодать Божия, святителю отче Дионисие, яви тя светильника земли Российския: пребывая игуменом обители Печерския, о словесных овцах твоих, тебе Богом врученных, денно и нощно имел еси попечение. Мы же взирающе на преподобническия труды твоя, вопием ти:
Радуйся, древних отцев неленостный подражателю;
Радуйся, печальми обуреваемых смиренный утешителю.
Радуйся, скорбящих скорый услышателю;
Радуйся, ран сердечных милостивый целителю.
Радуйся, благочиния монастырского премудрый устроителю.
Радуйся, братии сострадательный и терпеливый учителю;
Радуйся, строптивых и нерадивых строгий обличителю;
Радуйся, кающихся пред Богом добрый предстателю.
Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

КОНДАК 5

Видя тя воистинну, отче Дионисие, подвижника крепкаго и молитвенника неусыпнаго, святитель Алексий почти тя саном епископским, граду Суздалю и Нижнему Новограду архипастыря постави, мы же мысленно взирающе на досточудныя твоя подвиги и труды, избравшему тя Богу вопием: Аллилуия!

ИКОС 5

Видя Человеколюбец Господь твое добродетельное житие, да не сокрыт будет светильльник под спудом, но да светит всем верху горы, да прославят Отца Небесного вси человецы, изведе тя из обители пустынныя и постави тя во епископа Нижегородскаго и Суздальскаго, мы же, чтя труды твоя, умиленно вопием ти:
Радуйся, истины Христовы ревностный исповедниче;
Радуйся, от ереси стригольников мужественный защитниче.
Радуйся, иноческого общежития наставниче;
Радуйся, пасомых овец мудрый начальниче.
Радуйся, слова Божия усердный проповедниче;
Радуйся, правил церковных непреодолимый поборниче.
Радуйся, преподобному Сергию спостниче и собеседниче;
Радуйся, взывающих пред Богом надежный заступниче.
Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

КОНДАК 6

Илииною ревностью распалаяся, неправо ходящим противостал еси, никакоже соизволяя недостойного на престол митрополичий поставити и нечестно дати волка в пастыря овцам, благочестно Христа славящим, поющим Ему: Аллилуия!

ИКОС 6

Во град первопрестольный на собор призван был еси и тамо един от всех епископов княжескому повелению противостал еси, честь Митрополии Московския оберегая, противу ставленика князя, возставая и на кафедру первосвятительскую взыти ему возбраняя. Мы же видя ревность твою, взываем ти:
Радуйся, яко древним каноном ревностный исполнитель был еси;
Радуйся, честь бо Митрополии ревностно оберегал еси.
Радуйся, ты же мудростию словес твоих князя обличил еси;
Радуйся, яко мудрования человеча в Церковь не допустил еси.
Радуйся, гнева бо князева не устрашен пребыл еси;
Радуйся, яко един от всех бесстрашно противостал еси.
Радуйся, ты же ревность в послушании церковном показал еси;
Радуйся, худаго бо намерения диавола посрамитель был еси.
Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

КОНДАК 7

Днесь восхвалим вси великаго святителя Дионисия и почтим заступника и утверждение земли Российстей, края Суздальскаго хранителя, Пскову и Новаграду от лжеучения оградителя, ереси стригольников ревностнаго искоренителя, и тако возопиим Богу: Аллилуия!

ИКОС 7

Слыша премногую твою добродетель, видя искусна познателя Священных Писаний, и преданиям прилежна исполнителя, посла тя Патриарх Нил быти ереси стригольников искоренителя, мы же дивящеся явленныя в тебе силы Божия, благодарне вопием:
Радуйся, Пскова и Новаграда от лжеучения охранителю;
Радуйся, ереси стригольников неустрашимый искоренителю.
Радуйся, в непрестанных трудах святительских рачителю;
Радуйся, паствы христовыя от ереси добрый хранителю.
Радуйся, нелицеприемный истины ревнителю;
Радуйся, в подвизе учительства неутомимый служителю.
Радуйся, безбожных и нечестивых уст заградителю;
Радуйся, кающихся в лжеименном мудровании наставниче и учителю.
Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

КОНДАК 8

Видя Господь твое добродетельное житие, любовь к Писанию и Священному Преданию, апостольскую ревность о Христе, молитвы многия, пост нелицемерный и милостыню всещедрую, любовь к ближним всесовершенную, возвыси тя яко кедр ливанский, мы же славу твою зряще поем Богу: Аллилуия!

ИКОС 8

Видя тя Патриарх града Константина, в Священном Писании прилежна познателя, трудов поста, молитвы и милостыни исполнителя, возложи крещатыя ризы на тя и возведе в сан архиепископский, мы же дивящеся житию твоему умиленно вопием ти:
Радуйся, на скрижалях сердца закон Божий начертавый;
Радуйся, слезами житие свое украсивый.
Радуйся, милостынями Богу угодивый;
Радуйся, пост нелицемерный стяжавый.
Радуйся, молитвы непрестанныя от Бога удостоивыйся;
Радуйся, в Писании Священном искусен познавыйся.
Радуйся, своим бдением ангелом уподобивыйся;
Радуйся, и благая иная от Бога сподобивыйся.
Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

КОНДАК 9

Проповедник не словом точию, но и делом явился еси Христова учения, святителю отче Дионисие, яко пастырь добрый, душу твою полагал еси за овцы Христовы и всех с любовию наставлял еси ко спасению, всем образ жития по Бозе подавая и всех поучая взывати присно Богу: Аллилуия!

ИКОС 9

Егда пастырски подвизался еси, святителю Дионисие, о просвещении верою Христовою людий суздальских и нижегородских, благодать Господня излияся во многих делех твоих, приводящи овцы заблудшия к познанию Христову. Мы же, поминая труды и подвиги твоя, зовем ти:
Радуйся, времена и лета достопамятных деяний списати благоволивый;
Радуйся, на писание летописи инока Лаврентия благословивый.
Радуйся, иконы Божия Матери Одигитрии списати наказавый;
Радуйся, ихже в Суздаль и Нижний Новоград доставити повелевый.
Радуйся, кивот со Страсти Христовы с Царяграда принести изволивый;
Радуйся, имиже землю нижегородскую духовно украсивый.
Радуйся, Малахию Философа для просвещения на Русь направивый;
Радуйся, тьму суемудрия стригольническаго изобличивый.
Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

КОНДАК 10

Православныя каноны утверждая, прибыл еси в Царьград со святым Феодором, и тамо всех своими добродетельми удивил еси. Патриархом Нилом Митрополитом Русския земли поставлен был еси и в Киеве многия скорби и заточения претерпел еси. Мы же Бога прославляя, поем Ему. Аллилуия!

ИКОС 10

В Константине граде на Митрополию Российскую поставлен быв, великаго града Киева вскоре достигл еси, и от князя тамо заточение смиренно прием, в темнице святую душу свою честно Господеви предал еси. Мы же к тебе взирающи и тобою просвещаеми, дерзаем глаголати сице:
Радуйся, яко тя Патриарх Нил Митрополитом на Русь постави;
Радуйся, яко же сана первосвятительского удостоился еси.
Радуйся, от князя бо заточение претерпел еси;
Радуйся, ты же вся скорби яко от Бога приял еси.
Радуйся, яко мирно и радостно час смертный сретил еси;
Радуйся, душу бо твою во смирении предал еси.
Радуйся, яко же в пещере великаго Антония погребен был еси;
Радуйся, ты же и по смерти твоей нас не оставил еси.
Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

КОНДАК 11

Благодать от Бога стяжавшаго, дивного во святых Дионисия почтим сердцем и усты: кто исчислит твои труды, молитвы и посты, о святителю? Мы же потщимся тебе всемерно подражати и благоприятно Богу вопияти: Аллилуия!

ИКОС 11

Светоподательными лучи блистает житие твое, святителю отче Дионисие, евангельския заветы исполняя, крест на раменех своих за Христом безропотно понесл еси, темже и глаголем ти:
Радуйся, Пресвятыя Троицы верный служителю;
Радуйся, Матери Божия усердный почитателю.
Радуйся, ангелов Божиих сослужителю;
Радуйся, пророков святых ревнователю.
Радуйся, апостолов Господних подражателю;
Радуйся, мучеников Христовых соревнователю.
Радуйся, святителей ревностных равностоятелю;
Радуйся, преподобных отцев сопредстателю.
Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

КОНДАК 12

Благодать, данную ти от Бога, ведуще, притекаем к твоему заступлению, святителю отче Дионисие, усердно моляще тя. Не остави нас, чад твоих, в святых твоих молитвах, да и мы по скончании нашего земнаго жительства с тобою воспоем Богу: Аллилуия!

ИКОС 12

Светоприемный светильник истиннаго света сущим на земли явля-ешися, святителю Дионисие, просвещаеши бо верных сердца и к разуму Божественному вся наставляеши, поучая и нас радостно взывати тебе:
Радуйся, свеще светозарная, Церковь озаряющая;
Радуйся, звездо землю Российскую просвещяющая.
Радуйся, заре, мрак страстей и грехов разгоняющая;
Радуйся, молние еретичествующих устрашающая.
Радуйся, лучу в иночестве подвизающихся укрепляющий.
Радуйся, свете в подвизех благочестия наставляющий;
Радуйся, светильниче Нижегородский удел просветляющий.
Радуйся, светило Суздальский край освещающее;
Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

КОНДАК 13

О предивный и преславный, святителю отче Дионисие, приими от нас недостойных хвалебное пение сие, пролей о нас твоя теплыя молитвы и умоли Человеколюбца Господа, да не погубит нас со беззакониями нашими, но обратит к покаянию и исправлению, да прочее время жития нашего земнаго не в работе греху и страстем, но в делании заповедей Его святых во благочестии провождаем, мы же с тобою вопием Ему: Аллилуия!

МОЛИТВА

О, святителю отче Дионисие, ты веси немощь естества нашего и скорбь времен настоящих, пролей о нас твои теплыя молитвы и умоли Человеколюбца Господа, да не погубит нас со беззакониями нашими, но обратит к покаянию и исправлению, да прочее время жития нашего земнаго не в работе греху и страстем, но в делании заповедей Его святых и во благочестии провождаем. Не презри и не посрами упования нашего, но буди о нас предстатель немолчный к Богу, да сохранит нас от мирских искушений, от диавольских сетей и от плотских похотей, да дарует нам во бранех терпение неослабное. В час же смертный явися нам, отче, заступник необоримый, ускори тогда на молитву о нас, безпомощных, и помози нам мирную и благую кончину улучити, грозныя мытарства воздушныя без препятия минути и в Небесный Горний Иерусалим внити. О, всеблаженне отче наш Дионисие, сподоби ны последовати, по силе нашей, святому твоему житию! Яко да всемилостивым предстательством Преблагословенныя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии и твоими святыми молитвами сподобит нас Преблагий Христос Бог наш наследники быти Царствия Своего Небеснаго, славящих и величающих Его купно со Безначальным Его Отцем, и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Его Духом, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

 
Служба иже во святых отца нашего Дионисия, архиепископа Суздальскаго
СВЯТИТЕЛЬ ДИОНИСИЙ,
архиепископ Суздальский

Служба иже во святых отца нашего Дионисия, архиепископа Суздальскаго

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

Поем: Блажен муж: 1-й антифон.

На Господи, воззвах: стихиры на 8, глас 5.

Подобен: Радуйся:

Радуйся, Киево-Печерское воспитание,/ собеседниче и спостниче преподобному Сергию./ Радуйся, Нижегородския земли подвижниче,/ преподобных Евфимия и Макария наставниче./ Радуйся, Вознесенския обители начальниче/ и Суздальския земли архипастырю./ Радуйся, о всей земли Российстей за нас теплый молитвенниче/ и пред Богом надежный заступниче,/ радуйся, святителю отче Дионисие.

Радуйся, Киево-Печерския Лавры отрасль духовная,/ смирением, терпением и постом всех удививый./ Радуйся, на брегах Волги обитель чудную основавый/ и храм Вознесения Господня устроивый,/ радуйся, множество иноков собравый/ и начальником от Христа над ними поставленный,/ радуйся, дванадесять иноков на проповедь Евангелия пославый/ и во страны и грады верхние направивый./ Радуйся, святителю отче Дионисие.

Радуйся, святителю отче Дионисие,/ Суздальския страны хранителю,/ радуйся, молящимся крепкое упование/ и христианом мудрый учителю./ Радуйся, Православия ревнителю/ и благочестия хранителю,/ радуйся, ереси стригольников обличителю/ и неустанный в трудах святителю./ Радуйся всем нам заступниче необоримый/ и пред Богом теплый предстателю.

Радуйся, Церкве Православныя светлое украшение/ и Христовых заповедей известный хранителю,/ радуйся, земнаго отечества нашего светлое радование/ и заблуждших к свету богопознания путеводителю./ Радуйся, монахов предивный наставниче/ и мирских человек теплый заступниче./ Радуйся, Суздальскаго удела украшение/ и Нижегородскаго края удобрение./ Радуйся, яко Российския земли светозарное светило явился еси/ и храм Духа Всесвятаго обрелся еси,/ радуйся, предивный иерарше Дионисие.

Радуйся, во епископа Нижняго Новаграда поставленный,/ осиянием добродетелей христианских всеукрашенный,/ радуйся, от ереси стригольников защитниче мужественный/ Церкве и всея земли Российския явивыйся./ Радуйся, иже Божественною ревностию распалаемый,/ разорил еси тьму еретического нечестия./ Радуйся, мудростию словес твоих князя мужески обличивый,/ православныя законы утверждая./ Радуйся, в Константине граде всех своими добродетельми удививый/ и за ревность велию о Господе / митрополитом русския земли поставленный,/ святителю отче наш Дионисие,/ ты же молися о спасении душ наших.

Слава, глас 6:Великия Киево-Печерския Лавры отрасль духовная был еси,/ на реку Волгу с иконой Божией Матери пришел еси/ и на ея брегах, близь Нижняго Новаграда, чудную обитель устроил еси;/ постом, молитвою, слезами весь край сей освятивый/ и множество иноков в ней собравый./ Духовно возрастивый и во ангельский образ посвятивый/ Евфимия преподобнаго и Макария досточуднаго,/ с ними же молися, святителю отче Дионисие,/ даровати нам велию милость.

И ныне, Богородичен: Кто Тебе не ублажит:

Вход. Прокимен дне. Чтения три. Притчей чтение (главы 3 и 8);

Притчей чтение (главы 10 и 11); Премудрости Соломони чтение (глава 4).

На стиховне стихиры, глас 1.

Подобен: Небесных чинов: Предивный иерарше Дионисие,/ житием со Христом соединился еси,/ чресла любовию препоясавши,/ смиренных путь познавши,/ светильник веры украсивши/ елеем милосердия и милости./ Тем с мудрыми вшел еси в Небесный Чертог,/ идеже предстоя Владыце Христу,/ молися, да услышим вопль, призывающий в полунощи,/ и вси изыдем готови в сретение Ему.

Стих: Священницы Твои облекутся в правду,/ и преподобнии Твои возрадуются.

В мале был еси верен, преблаженне Дионисие,/ над многими тя постави Господь,/ темже и прославился еси / добродетельнаго жития образом,/ Того законоположениям последуя,/ яко истинный делатель винограда Христова явился еси/ и возшел еси в радость Господа твоего,/ Ему же ныне предстоя, молишися о душах наших.

Стих: Блажен муж, бояйся Господа,/ в заповедех Его восхощет зело.

Ревнителю благочестия,/ изрядный делателю винограда Христова,/ Священных Писаний совершенный познателю,/ преданиям прилежный исполнителю,/ ихже приял еси от Христа Бога/ и святых Его апостолов,/ Темже явился светильник Церкве, святителю Дионисие,/ не престай моляся о всех, к твоей помощи прибегающих.

Слава, глас 6:Мирский мятеж оставивши/ и вземши крест, последовал еси Христу,/ преподобных Антония и Феодосия ученик добродетельный явился еси,/ Бога возлюбивый всем сердцем,/ тесным путем шествовал еси,/ любовию Христовою утверждаяся,/ и ныне на свое стадо с Небесе взирающи,/ молися Господеви помиловатися душам нашим.

И ныне, Богородичен: Творец и Избавитель:

Тропарь, глас 8: Православия ревнителю,/ благочестия наставниче,/ ищущим спасения добрый кормчий,/ монашествующих Богодухновенное украшение,/ Богоноснаго Евфимия собеседниче, святителю Дионисие,/ ученьми и добродетельми отечество твое просветил еси,/ не забуди нас, чтущих тя,/ но в мире управи живот наш.

НА УТРЕНИ

На Бог Господь: тропарь святаго, дважды. Слава, и ныне, Богородичен.

По 1-й стихологии седален, глас 8: Равноангельно во обители Печерстей пожил еси,/ преподобных отцев Антония и Феодосия житию последовав,/ и обитель яко град, на горах поволжских основал еси,/ в нейже множество иноков собрав,/ образ им для подражания явился еси./ Ныне же предстоя Престолу Владыки всех, преподобне Дионисие,/ испроси мир мирови, стране Российстей утверждение/ и спасение душам нашим.

Слава, и ныне, Богородичен: Дево Всенепорочная, Пресущественнаго Бога рождшая человеком,/ со преподобным Того непрестанно моли о нас,/ согрешений оставление и жития исправление нам прежде конца даровати,/ верою поющим Тя по долгу, Едина Всепетая.

По 2-й стихологии седален, глас 4:На земли, яко Ангел, с плотию пожил еси,/ святителю Христов Дионисие,/ добродетельным житием украсився,/ молитвою с Богом соединився,/ бдением от напастей врага сохранився,/ трудами милосердия весь освятився и над страстьми воцарився,/ темже пришедше ко Владыке Христу,/ моли верно чтущим тя грехов оставление даровати/ и велию милость подати.

Слава, и ныне, Богородичен: Божественная была еси сень Слова, Едина Пречистая Дево,/ чистотою Ангелы превосходящая,/ мене, паче всех персть бывшаго, осквернена плотскими прегрешении,/ очисти Твоими молитвами,/ Божественными водами омывающи и подающи, Чистая, велию милость.

По полеилеи седален, глас 1: Яко звездка днесь пресветла, святителю отче Дионисие, от Киева Великаго возсиял еси/ и Церковь Божию своими добродетелями украсил еси,/ сердца просвещающи всех к твоему заступлению притекающих;/ души верою и любоию тя песнословящих никогда в своих молитвах не оставляеши;/ страстей и козней диавольских свобождаеши всех чествующих святую память твою. Слава, и ныне, Богородичен: Яко всем скорбящим истинное утешение/ и заблуждшим от истиннаго пути правое наставление/ предстани скоро нам, Пречистая Богородительница,/ и люте обидимых от напастей избави./ Вся бо можеши, елико хощеши/, имущи дерзновение к Сыну Своему и Богу./ Егоже умоли Матерними Своими молитвами,/ согрешением прощение даровати/ благочестномудренно почитающим Рождество Твое.

Таже степенна, 1-й антифон 4-го гласа.

Прокимен: Честна пред Господем,/ смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Всякое дыхание: Евангелие от Иоанна, зачало 35, от полу.

По 50-м псалме стихира, глас 6: Приидите, множество людей благочествых/ днесь богомудраго святителя Дионисия песньми и пении восхвалим/ и честную его икону любезно облобызаим, глаголюще:/ радуйся, преславный святителю Дионисие, отче наш,/ граду Суздалю и Нижегородской земле хранителю,/ радуйся, яко благочестия столп и поборник истины в земли Российстей явился еси;/ радуйся, яко Святей Троице предстоиши со Ангелы,/ Юже моли непрестанно/ даровати душам нашим велию милость.

Канон Богородице со ирмосом на 6, таже святителя, на 8, глас 8

Песнь 1

Ирмос: Воду прошед, яко сушу,/ и египетскаго зла избежав,/ израильтянин вопияше:/ Избавителю и Богу нашему поим.

Отверзи ми устне благодатию Твоею, Христе,/ мрак души моея отгнав, и озари ум мой, молюся,/ яко да возмогу чистым сердцем пети Твоего угодника, преподобного Дионисия.

Приидите, вернии чада, днесь,/ церковнаго светильника и столпа непоколебима,/ Православия учителя и благочестия ревнителя,/ истины проповедника и нечестия искоренителя,/ блаженного Дионисия песньми доброхвальными воспоим.

Киево-Печерския Лавры отрасль духоносная был еси,/ смирением, терпением и постом велию милость у Бога стяжал еси,/ тако испроси и нам у Владыки Христа/ терпение, смирение и душам нашим надежду о спасении.

Богатыя и светоносныя благодати исполнен,/ в обители Печерстей иночествовал еси/ и тамо, яко безплотен, к добродетелем приведе свой ум,/ отче чудне Дионисие.

Богородичен: Яко Истинный Свет от ложесн Своих явившая миру,/ нас во тме страстей ходящих просвети и настави на путь,/ Путь порождшая роду христианскому,/ Марие Богоневесто.

Песнь 3

Ирмос: Небеснаго круга Верхотворче, Господи,/ и Церкве Зиждителю,/ Ты мене утверди в любви Твоей,/ желаний краю, верных утверждение,/ Едине Человеколюбче.

Отечество духовное твое, Киев, оставил еси,/ и Нижняго Новаграда вскоре дошед,/ в нем чудную обитель создал еси/ и собрал множество иноков, царский путь спасения им показуя,/ тако и нас не забуди, и управи к небесным обителям, чтущих святую память твою.

Новую Печерскую обитель на крутых брегах Волги устроил еси,/ из неяже всю нижегородскую землю/ подвигами поста, молитвы и обильныя милостыни украсил еси./ Дионисие, отче священнейший,/ молися Христу Богу о спасении душ наших.

Начальником от Христа в обители Печерстей поставлен был еси,/ собеседник и спостник преподобному Сергию явился еси./ С ним же у Христа Бога испроси нам здравие и спасение,/ и душам нашим велию милость.

Времена и лета достопамятных деяний описати,/ труды и подвиги простаго люда писанию предати/ ты, отче Дионисие, иноку Лаврентию благословил еси,/ тем на рать духовную народ собрати,/ страну и веру нашу от безбожных и чужеверных нахождений сохранити.

Богородичен: Солнце Правды, Истинный Бог наш, плоть приял от Тебе, миру возсиял есть, Марие Дево,/ и тля многобожия погибе до конца./ Светом Сына Твоего, Дево Марие, унынием мя омраченного просвети/ и настави на путь спасения.

Седален, глас 8:Из Лавры Киево-Печерския пришед,/ иконою Пресвятыя Богородицы весь край Нижегородский освятил еси./ Обитель Вознесенскую на горах Волги устроивый/ и в ней подвигами просиявый,/ оттудуже на Суздальскую кафедру поставлен был еси./ Святителю премудре Дионисие,/ моли Христа Бога,/ грехов оставление даровати/ почитающим любовию всечестную память твою.

Слава, и ныне, Богородичен, глас 3: Не от Ангел, не от человек,/ но от Сына Твоего, Владычице, Творца Ангелов и человеков,/ кроткаго и смиреннаго сердцем Иисуса,/ смирению удобь навыкнути могу и не прилежу:/ увы мне! Горд сый, презорлив и непокорив присно от нерадения моего явлюся./ Тя убо, о Дево Пренепорочная, молю сокрушенно с теплыми слезами,/ еже дух кротости и смирения сердцу моему даровати,/ да вкусит покой сладчайший душа моя.

Песнь 4

Ирмос: Услышах, Господи,/ смотрения Твоего таинство,/ разумех дела Твоя/ и прославих Твое Божество.

Икону Богоматери Одигитрии во освящение,/ покров и ограждение земли Русстей из Царяграда принесл еси./ И та источник исцелений и чудотворений всем с верою к ней притекающим показует и от всяких напастей щит державен являет./ Ты же, святителю, непрестанно молися, да покрыет Дева Пречистая Своим омофором всех, к Ней притекающих.

Во епископа Нижняго Новаграда поставленный/ и сиянием добродетелей христианских всеукрашенный,/ мужественный защитник Церкве и земли Российския от ереси стригольников явился еси,/ святителю отче наш Дионисие,/ молися Христу Богу спастися душам нашим.

Тако просветися житие твое пред человеки,/ яко видевше добродетели твоя, отче,/ избраша тя на престол архиерейский града Суздаля,/ емуже дивный архипастырь был еси,/ Пастыреначальнику приводя своя овцы, Иисусу Человеколюбцу.

Помыслив злая, агарянин злочестивый, стрелу лукавую пустив,/ тебе, святителю, сгубити восхотев и веру русскую попрати,/ но ты, Богом сохраняемый и Материею Его Пречистой,/ цел и невредим пребыл еси.

Богородичен: Поющих Ти, радуйся, избавльшая варварскаго служения, изми ны работы чуждаго/ и, сокрушив в мыслех идолострастие, насади благоразумие страха Божия./ Ты бо еси всему благу Вина, Начаток и Исполнение.

Песнь 5

Ирмос: Просвети нас повелении Твоими, Господи,/ и мышцею Твоею высокою/ Твой мир подаждь нам,/ Человеколюбче.

Храм Духа Всесвятаго явился еси,/ предивный иерарше, отче наш Дионисие,/ Нижний Новаград непрестанными молитвами и священнодействием твоим облагоухал еси./ Темже и ныне ходатайством твоим, святе,/ душевныя и телесныя болезни наша исцели/ и всепрощение грехов нам у Бога испроси.

Благочестия столп непоколебимый явился еси,/ святителю отче наш Дионисие,/ светом добродетелей твоих осиявый Суздальский удел./ Ныне же в селениих праведных водворяяся,/ молися о нас ко Господу, да спасет души наша.

Яко велико облистал еси солнце, от славнаго Суздаля/ зарею словес твоих и чудес сияние испущая во всю Русскую землю,/ Дионисие отче, святителю Божий,/ и вся освящая, благочестно тя ублажающия.

Пастырь воистину добрый словесному стаду твоему, святителю Дионисие, был еси,/ душу свою за овцы своя положити готовый./ Темже и явился еси обидимым заступник непреоборимый, правды же ревнитель неустрашимый,/ сильных мира сего с любовию обличая и пасомых своих отечески вразумляя,/ заблудшия же на путь правый, премудре, наставляя.

Богородичен: Вси роди блажат Тя, Марие Царице,/ и мы песньми блажаще, изображенному на иконе лицу Твоему покланяемся,/ праздник светел во памяти святителя Твоего празднующе.

Песнь 6

Ирмос: Молитву пролию ко Господу/ и Тому возвещу печали моя,/ яко зол душа моя исполнися,/ и живот мой аду приближися,/ и молюся, яко Иона:/ от тли, Боже, возведи мя.

Восхвалим вси великаго святителя Дионисия,/ почтим заступника и утверждение земли Российстей и края Суздальскаго хранителя,/ ереси стригольников ревностнаго искоренителя,/ худаго намерения княжеского непреклоннаго обличителя/ и тако возопиим:/ несть свят, якоже Бог наш,/ и несть праведен паче Тебе, Господи.

Во град первопрестольный на собор призван был еси,/ един от всех епископов княжескому повелению противоста,/ честь Митрополии Московския оберегая,/ противу ставленика князя восстая,/ злощастному Митяю на кафедру первосвятительскую взыти возбраняя,/ ныне же молися о нас ко Господу, помиловатися душам нашим.

Ты неправо ходящим противостал еси, преподобне,/ никакоже соизволяя без благословения Вселенскаго Константина града Патриарха произвести на престол митрополита/ и нечестно дати волка в пастыря овцам, благочестно Христа славящим.

Сугубым рвением о благочестии распалаемь,/ спешно прибыл еси в Царьград,/ пред Патриархом Нилом намерение архимандрита Михаила обличая/ и Русь от ереси стригольников оберегая./ Темже мы твое рачение о Православии воспеваем,/ славя Господа во веки.

Богородичен: Свирепеющия во мне страсти укроти/ и ярем смирения возложи на мя, Богородице,/ да под игом его поработаю прочее время/ и обрящу милость в День Судный.

Кондак, глас 8:Звезду Российскую, от Киева возсиявшую,/ чрез Нижний Новград в Суждаль достигшую/ и всю страну сию учением озарившую,/ ублажим Богомудраго Дионисия,/ той бо молится Господу/ спастися душам нашим.

Икос: Обитель Духа Святаго ты, святителю отче Дионисие, показася,/ в трудах, слезах, молитве и посте/ ради Бога подвизася, Ему Единому служа./ Тебя за ревность ко благочестию Господь на кафедру избра,/ постави Суздальския земли архипастырем,/ мы же тебе велегласно тако возопиим: Радуйся, Киево-Печерское воспитание, собеседниче и спостниче преподобному Сергию./ Радуйся на брегах Волги обитель честную основавый и в ней храм Вознесения Господня устроивый./ Радуйся, множество иноков в обители сей собравый,/ над ними начальником от Христа поставленный./ Радуйся, монашескаго жития светлый образе, преподобных Евфимия и Макария наставниче./ Радуйся, от ереси стригольников Церкви и всея земли Российския крепкий защитниче./ Радуйся, в Константине граде всех своими добродетельми удививый/ и за ревность велию о Господе, митрополитом русския земли поставленный./ Радуйся, святителю отче наш Дионисие, земли Российстей пресветлое украшение.

Песнь 7

Ирмос: От Иудеи дошедше отроцы,/ в Вавилоне иногда/ верою Троическою пламень пещный попраша, поюще:/ отцев Боже, благословен еси.

Крепостью Господней измлада укрепляемый,/ в ограде преподобных Киево-Печерских отцев пребывал еси,/ в посте, слезах, молитве свой иноческий путь провождал еси;/ на брег реки Волги с иконою Божией Матери/ Благодатию Духа Святаго направляемый/ обитель чудную основал еси./ Не забуди нас, верою и любовию чтущих тя, преподобне.

Слава святителем и верным людем заступник воистину был еси,/ стране нашей ныне на враги испроси победы и одоление/ и во благочестии утверди ны непоколебимы,/ отче досточудне Дионисие.

Чистое житие свое скончал еси,/ Чистыя Девы Богородицы воистинну служитель был еси/ и святитель Богови истинен,/ ревнитель Православия и священныя веры,/ и стена людем избранным, Богоблаженне Дионисие.

В пещи искушений и в пламени страстей/ егда тебе неопалившагося виде Вселенский Константина града Патриарх,/ ублажи мужество твое и ревность о Православии/ и почти тя саном архиепископским./ Тако и мы, чтуще память твою, превозносим Господа во веки.

Богородичен: Скорая в бедах Помощнице,/ готовое обуреваемым Пристанище,/ сохрани мя, Мати Божия, от потопления житейскаго/ и не даждь ми разбитися о камень пагубы душевныя.

Песнь 8

Ирмос: Царя Небеснаго,/ Егоже поют вои Ангельстии,/ хвалите и превозносите во вся веки.

Празднует Церковь твое преставление и благознаменитый день твоего успения:/ житие бо на земли благочестно пожив, преславне,/ плод сторичествующий Владыце твоему принесл еси/ и от Него сподобился еси славы неизреченныя,/ непрестанно вопия:/ благословен Бог отец наших.

Крепкаго подвижника огнь страстей не опали,/ но Божественная благодать ороси/ и светла житием показа, зовуща:/ благословен Бог отец наших.

Не на песце суеты мирския,/ но на камени веры основание положив, блаженне,/ в честь Вознесения Господня обитель создал еси/ и духовныя твоя чада звати научил еси:/ благословен Бог отец наших.

Послушанием и милосердием, постом же и молитвою Богу благоугодил еси:/ сего ради прослави тя пред Ангелы и человеки/ благословенный Бог отец наших.

Богородичен: Многое веселие творю злыми делы бесом и радость, хранителю же моему печаль отовсюду./ О Чистая Марие, Мати Христа Бога, настави мя на покаяние,/ да будет онем плач, Ангелу же моему радость, и мне с ним во веки.

Песнь 9

Ирмос: Воистинну Богородицу/ Тя исповедуем,/ спасеннии Тобою, Дево Чистая,/ с Бесплотными лики Тя величающе.

Благославного града Суздаля архипастырю благоговейнейший явился еси,/ в Цареграде Патриархом Нилом на Митрополию Российскую поставлен был еси./ Не престай моляся о пастве твоей,/ память твою, достохвальне, совершающей.

В Константине граде на Митрополию Российскую поставлен быв,/ великаго града Киева вскоре достигл еси,/ от князя тамо заточение смиренно прияв,/ в темнице святую душу свою честно Господеви предал еси/ и в пещере великаго Антония погребен был еси./ Ныне же молися со преподобными о нас ко Господу,/ спастися душам нашим.

Святителю Божий, угодниче Христов, Дионисие,/ милости неистощимое сокровище, река милосердия воистину,/ призри на немощи моя и исцели душу,/ страстьми зле обуреваемую,/ уврачуй и тело мое, немощьми обложенное,/ да прославлю в тебе благодать и милосердие Христа Бога нашего.

Приими хвалу от раб твоих недостойных, святителю отче Дионисие,/ не презри приносимое тебе благохваление/ и молитву о нас ко Всеблагому Богу сотвори,/ любовию со благоговением почитающих святую память твою.

Богородичен: Вся тварь песнословит Тя, Дево,/ яко прошедшую вся Небесная врата и ставшую Огнезрачнаго одесную Престола./ Одесную стати и нас сподоби Сына Твоего,/ яко песньми Рождшагося из Тебе и Тя величаем.

Светилен, глас 1:Ученьми твоими и делы Церковь Христову украсил еси, святителю отче Дионисие,/ отонудуже в мире просия твое добродетельное житие:/ в молитвах, и пощениих, и бдениих образ учеником был еси./ Темже вопием:/ слава Давшему ти крепость,/ слава Венчавшему тя,/ слава Дарующему Тобою всем исцеление.

Слава, и ныне, Богородичен:Царя веков, Царице Сущая и Мати,/ умоли над страстьми царей показати певцы Твоя:/ се бо приводим Ти в молитву чуднаго Дионисия, угодника Твоего,/ в егоже памяти покланяющеся Тебе величаем.

На хвалитех стихиры на 4, глас 8:Что тя наречем, Богоблаженне Дионисие?/ Божественных преданий учителя,/ служителя таин и делателя винограда Христова,/ свещу, Церковь озаряющую,/ зарю, мрак страстей разгоняющую./ Российстей земли звезду пресветлую,/ Суздальскаго края светозарное светило./ Многа ти имена и больша дарования,/ темже моли спастися душам нашим.

Восхвалим тя, преблаженне Дионисие,/ Троицы чистое жилище,/ Христу подражателю неустанный,/ пролитие дарований духовных,/ безстрастия красный сосуде и чудес источниче неиссякаемый,/ демонов прогонителю неустрашимый/ и страстей целителю преизрядный,/ монашествующих столпе непоколебимый,/ в трудех святителю неусыпный/ и к Богу молитвенниче непостыдный./ Ныне, предстоя Престолу Владыки всех,/ испроси стране нашей утверждение/ и спасение душам нашим.

Труды, пощением и бдением умерщвляя тело твое/, непрестанными молитвами к Богу всегда вопиял еси,/ Святому Духу прекрасная обитель явился еси,/ Иже видя твое благое произволение,/ архипастырем края Нижегородского и земли Суздальския постави тя./ Ты же Церковь добротами украсил еси,/ люди твоя просветил еси./ Сего ради тя почитаем, святителю Богомудре Дионисие,/ моли о творящих святую память твою.

Слава, глас 2: Киими псалмами и пениями/ ублажим Богомудраго Дионисия?/ Евангельскаго учения рачителя/ и страстем Христовым подражателя,/ святителем украшение, иноком утверждение,/ печальным утешение, отчаянным заступника,/ похвалу и радование земли нашея./ Моли за ны Христа Бога, преблаженне Дионисие,/ да не посечет ны, яко безплодную смоковницу,/ но да вселит ны, идеже свет лица Его.

И ныне, Богородичен, глас 2: Спаси от бед рабы твоя, Богородице Дево,/ яко вси по Бозе к Тебе прибегаем,/ яко к нерушимей стене и предстательству.

Славословие великое. И отпуст.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны от канона, песни 3-я и 6-я. Прокимен: Уста моя возглаголют премудрость,/ и поучение сердца моего разум. Стих: Услышите сия, вси языцы: Апостол ко Евреем, зачало 335. Аллилуия, глас 2: Уста праведнаго поучатся премудрости: Стих: Закон Бога его в сердце его: Евангелие от Луки, зачало 24. Причастен: В память вечную будет праведник:

 
<< В начало < Предыдущая 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 Следующая > В конец >>

Всего 799 - 812 из 957
Если вы заметили ошибку в тексте, выделите ее мышкой и нажмите Shift+Enter